Budjetti

tiistai 6. lokakuuta 2015

Rottaprinsessan pelastusretki, aka. polttaritarina, part 2.

(Ensimmäinen osa tarinaa)

Room Escapen jälkeen alkoi kaikilla jo vähän jano olemaan, joten pikaisen 'minne mennään' -palaverin jälkeen suunnattiin yhteen halpaan juomaa tarjoilevaan ravinteliin.
Yhdet (tai no, minulla oli kaksi :D ) juotiin ja lähdettiin taas tallustamaan eteenpäin, minullehan puhuttiin vaan että 'meidän pitää ajan X päästä olla seuraavassa paikassa'.
Hyvin nämä etevät naiset minua tuntee (tosin ihme olisi jos ei :D ), oli pöytä varattuna yhdestä ravintolasta, joka on minun ja M:n kantapaikaksi muodostunut, kaasonkin kanssa siellä ollaan jokuseen kertaan käyty.

Ruokailun jäkeen jatkui taas matka, tällä kertaa hiippailimme J:n auton hakemaan parkista ja kaupan kautta ajelimme A:n kotiin. Koittivat mokomat vielä siinä ovella minua koijailla, ovikellon piti pimpotella, että siellä osaa loput tutut valmistautua jne. No eihän siellä ketään ollut!
Paitsi sitten eräällä seinällä oli taideteos - M:n 2.0 versio. Likat oli fb:stä napanneet yhden naamakuvan M:stä, tulostaneet ja sille askarrelleet vartalon. Nauroin sille varmaan 5 minuuttia, hyvä kun henkeä sain :D

Kaapattu Rottaprinsessa löytyi myös, siellä se kökötti odottamassa keittiön aputasolla, varsin hyvissä voimissa ja vahingoittumattomana, minähän olin jo aamusta sanonut, että se on sitten eläinsuojeluilmoituksen paikka jos rinsessalle jotain on käynyt ;D

(Kaapattu rottaprinsessa)

Siinä me sitten vaihdettiin mukavampaa ylle (ihan pyjama-linjalla melkein mentiin), höpöteltiin, mutusteltiin kaikennäköistä mitä oli paikalle keksitty kantaa, juotiin, oli morsius-olympialaiset...
Niin ne morsius-olympialaiset!!

Ensimmäisenä lajina oli sukkanauhanheitto/linkoaminen, Näemmä unohdin kirjoittaa tuohon ykkösosaan, että sain myös joltain pinkin sukkanauhan (ei se ihan virallinen tainnut olla, tai mistä minä tietäisin, mutta hitonko väliä :D ). Pitihän sitä vähän A:n naapurustossa aiheuttaa pahennusta ja mentiin sitten ulos sitä heittelemään, siinä kun pihassa hyvin on tilaa viskoa joka suuntaan.
Aika tasaväkistä oli tuossa lajissa, ihme kyllä!

Toisena lajina oli 'aasinhännänkiinnitys', tosin aasin tilalla oli tämä M 2.0 ja häntä... No, jokainen varmaan arvaa mitä siinä kiinnitettiin.

Kiinnityshommien jälkeen vatkattiin kilpaa munaa, tätä varten siis se vatkain käskettiin ottaan mukaan. Pakko sanoa, että olisi sittenkin pitänyt kuunnella omia tuntojaan ja ottaa se sähkövatkain mukaan!!
Jakauduttiin kahteen joukkueeseen, jokaiselle oma kuppi, vatkain ja kananmuna. Tyyli vapaa, samoin se että vatkaako koko munan vai erotteleeko. Minun ja H:n välinen valkuaisenvatkaus oli äärimmäisen tasaväkistä, H sitten sai hieman paremman vaahdon, minulla loppui voimat kädestä :D
Jos olisi se sähkövatkain ollut, niin varmasti olisi tullut tuosta lajista pisten minulle.

Oikeastaan sitten vielä yhdestä lajista olisin ainakin omasta mielestäni ansainnut sen palkinnon - niksipirkka-mallinen patenttikilpailu, mihin käyttää niitä minulle kannettuja kondomeja.
Munanvatkauksen innoittamana sitten patentoin kananmunan erottelija, mutta tämä sitten ei riittänyt mukamas voittoon :D

Ja yhtenä lajina oli sitten sormuksen etsintä, tätä pohjustettiin sillä että kun se sormus voi hukkua vaikka minne, koira syö sun muuta, niin kahdessa joukkueessa taas kisattiin, kolmella oli lautasella edessä kasa kermavaahtoa jonka seassa oli sormus, toisella puoliskolla (johon minä kuuluin) oli sitten mämmin joukossa.
Onneksi se mämmipaketti ei ollut ehtinyt sulaa, vaan jokaisen kupissa oli jäinen kökkö, mikä oli helppo siirtää tieltä pois sormuksen haussa.

(Oli hirmuisen kiva ylläri kun häiden teemavärit oli myös polttareihin ympätty, mm. sininen booli)

Kaikkea ne leidit olivat keksineetkin! Palkinnot jaettiin, kaaso oli jokaiselle askarrellut sinisen ruusukkeen, jossa oli sitten aina titteli, että minkä lajin oli voittanut. En tiedä millä matikalla ja logiikalla ne minut julisti tuon sormuksen etsimisen mämmistä -lajin voittajaksi...

Kello tikitti jo kovaa vauhtia eteenpäin, todettiin että pitää laittaa hieman vauhtia että ehditään saunomaan ja siirtymään ajoissa keskustaan, kun H:n juna oli yhdentoista aikaan lähdössä.
Pikainen morsiussauna suolan, kananmunan ja vehnäjauhojen kanssa ja valmistautumaan.

Riisit jäivät siis kokonaan käyttämättä, olisi laastaritkin jos kaaso ei olisi jotain pientä haavaa sormeensa jostain taikonut.

Onneksi lähdettiin sen verran aikaisin bussipysäkille, että A ehti vielä siittä kipittää sisälle jääneen 'Oletko sinä pannu?' -muistikirjan sisältä. Minun loppuillan tehtävä siis oli kysellä ihmisiltä että ovatko he pannu(t) ja kerätä avioliittoneuvoja.
Tuo nyt sinällään meni hieman siihen mitä olin kirjannut 'ei näitä' -listalle , mutta oli se nyt sitten ihan ok ;)

Rautatieasemalta löytyi sitten vielä porukasta puuttunut siskoni! Kuulemma oli minun äänen jo kaukaa kuullut, pyh. Mihin minä sitten totesin, että voinpas minä koko loppuillan hiljaakin olla, mikä sitten ei kuitenkaan ollut vaihtoehto ;)
 laiturilla H pyörsi päätöksensä vielä kotiin lähdöstä, ja jäi meidän kanssa iltaa jatkamaan. Minä ilmeisesti olin porukasta se ainut, joka oli henkisesti valmistautunut siihen että hän lähtee kesken illan kotiinpäin :D

Loppuilta meillä sitten menikin baarissa, välillä istuskelin muiden joukossa nautiskelemassa kylmästä juotavasta ja yllättävän hyvästä baarimusiikista ja osan ajasta sitten kävin pannuja kiertämässä ;)

Oli aivan järkyttävän kiva päivä, missään vaiheessa ei edes väsy iskenyt vaikka aikaisin heräsin ja aamulla viiden aikaan oltiin takaisin A:n kotona. Puolenpäivän aikaan herätessä olo oli tietenkin hieman väsynyt, mutta siitä selvittiin ja M vielä tuli minut kotiin hakemaan.
Haettiin matkalla evästä, hieman söin ja painelin muutaman tunnin torkuille, kummasti virkisti kehoa ja mieltä :D

Kiitos aivan huikean paljon Tehotiimille K, A, H, J, N, sekä minun siskolle jota sen pari tuntia illalla näin. Ootte ihan parhaita, puspus <3 <3

(Ja leidit tuli niin hirmusen hienosti juttuun keskenään, vaikka H ja N ei ollut ikinä näistä ketään nähnyt, A ei ollut nähnyt myöskään J:tä ja A oli ainut joka minun siskon on nähnyt. Oikeesti tuli semmonen fiilis, että ihan kun kaikki entuudestaan toisensa tietäisi, eli kyllä minä vaan ystäväni olen hyvin valinnut ;)
Ja entistä enemmän harmittaa se, että H ja N jäivät juhlien kutsulistalta pois, muta he hyvin sen ymmärtävät, kuten arvelinkin, ja pidetään sitten jossain vaiheessa uudessa kodissa tuparit, jotka on sitten myös samalla hääjuhlat vol. 2!

Häihin sitten tuovat jonkun polttarikansion/-koosteen ja tuon M 2.0:n, tosin varmaan ne laitetaan esille vasta sitten kun vanhukset ovat lähteneet :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti